La meva
primera definició de l’acció tutorial va ser:
És
aprendre a organitzar i elaborar un pla d’acció tutorial, adquirir coneixements
i habilitats per ser bon docent (tutor), tenir estratègies i recursos per
comunicar amb les famílies, amb la finalitat de poder resoldre els possibles
problemes i conflictes.
A més, el
primer dia, el professor ens va demanar que volíem aprendre en aquesta assignatura
i les respostes més interessants van ser les següents:
-
Aprendre a perdre la por a parlar en públic
-
Impartir classes d’una manera dinàmica
-
Resoldre problemes i compartir idees
-
Resolució de conflictes a l’aula: estratègies i conflictes
-
Habilitats socials per resoldre conflictes
-
Relacions mestre – família. Estratègies de bona comunicació
- Treball
compartit família – escola, estratègies per millorar
-
Aprendre a interactuar amb les famílies
-
Desenvolupar correctament una sessió
- Saber
trobar eines i recursos per a una bona comunicació i relació amb les famílies
- Saber
organitzar les reunions de tutoria
-
Estratègies per dur a terme classes dinàmiques i motivadores
- Saber
quines són les obligacions d’un tutor o tutora
- El
clima d’aula, com crear un bon ambient
-
Tècniques per a ser un bon tutor (estar en pau en si mateix)
Després
de unes quantes sessions, és podria ampliar i/o perfeccionar aquesta definició,
dient que gràcies a l’acció tutorial, el centre educatiu porta aconseguir una
estreta relació entre el mestre/a (tutor) amb els alumnes i la seva família,
entre grups d’alumnes o entre diversos mestres/as de un grup-classe. D’aquesta
forma, resulta possible assegurar una relació coordinada i cooperativa entre
les activitats desenvolupades pel professorat que les porta a terme, amb les
famílies i l’entorn de l’alumnat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada