dimecres, 15 de maig del 2013

L’ACCIÓ TUTORIAL A EDUCACIÓ PRIMÀRIA


La meva primera definició de l’acció tutorial va ser:

És aprendre a organitzar i elaborar un pla d’acció tutorial, adquirir coneixements i habilitats per ser bon docent (tutor), tenir estratègies i recursos per comunicar amb les famílies, amb la finalitat de poder resoldre els possibles problemes i conflictes.

A més, el primer dia, el professor ens va demanar que volíem aprendre en aquesta assignatura i les respostes més interessants van ser les següents:

- Aprendre a perdre la por a parlar en públic
- Impartir classes d’una manera dinàmica
- Resoldre problemes i compartir idees
- Resolució de conflictes a l’aula: estratègies i conflictes
- Habilitats socials per resoldre conflictes
- Relacions mestre – família. Estratègies de bona comunicació
- Treball compartit família – escola, estratègies per millorar
- Aprendre a interactuar amb les famílies
- Desenvolupar correctament una sessió
- Saber trobar eines i recursos per a una bona comunicació i relació amb les famílies
- Saber organitzar les reunions de tutoria
- Estratègies per dur a terme classes dinàmiques i motivadores
- Saber quines són les obligacions d’un tutor o tutora
- El clima d’aula, com crear un bon ambient
- Tècniques per a ser un bon tutor (estar en pau en si mateix)

Després de unes quantes sessions, és podria ampliar i/o perfeccionar aquesta definició, dient que gràcies a l’acció tutorial, el centre educatiu porta aconseguir una estreta relació entre el mestre/a (tutor) amb els alumnes i la seva família, entre grups d’alumnes o entre diversos mestres/as de un grup-classe. D’aquesta forma, resulta possible assegurar una relació coordinada i cooperativa entre les activitats desenvolupades pel professorat que les porta a terme, amb les famílies i l’entorn de l’alumnat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada