dimecres, 15 de maig del 2013

QUÈ ÉS UN TUTOR?


Primer de tot, quan parlem de tutor, també parlem de la seva docència en el sentit en que també ha de ser un bon mestre/a. D’aquesta manera, segons el meu punt de vista, Els tutors/es, mestres/as tenen, com a funció primordial, guiar i orientar als alumnes, sense influenciar tant en el desenvolupament.

Així, el tutor/a (i mestre/a) ocupa, de certa manera, el lloc d’un adult acompanyant i amic, amb ganes de transmetre seguretat, confiança i afecte; ganes d’ajudar al infant, d’elogiar i valorar, d’exercir autoritat quan cal, etc. Tot això per tant d’afavorir un ambient de classe agradable, acollidor i de benestar.

Ara, parlem de la tasca de tutor. Considero la figura del tutor com una persona que sap com transmetre coneixements i valors, adaptant les seves activitats (metodologia d’ensenyament i aprenentatge) a les capacitats, necessitats i interessos dels alumnes. A més a més, és una persona que ha de saber comunicar i relacionar-se amb les famílies, creant uns vincles afectius entre tots (infants, famílies, escola).

D’aquesta manera, podem dir que el tutor és una figura de referència respecte a les famílies, als alumnes i a l’escola. Per tant, ha de ser una persona comprensiva, amb mentalitat oberta, flexible,bon observador, ferm, confiable, amable, hàbil per suggerir sense imposar i sobretot assertiu.

A més a més, crec que les principals funcions i accions que ha de portar a terme el tutor a educació primària són:


  • Establir vincles amb l’infant i les famílies.
  • Saber escoltar i donar consells sense jutjar.
  • Proporcionar un clima d’aula de respecte i confiança.
  • Adapatar la seva metodologia d’ensenyança i aprenentatge a les característiques de l’alumnat.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada