dilluns, 17 de juny del 2013

L'APRENENTATGE COOPERATIU


Crec el moment oportú de parlar sobre la metodologia de treball més adequada, relacionada amb aquest termes, pel desenvolupament integral de l’infant, en l'àmbit escolar: l’aprenentatge cooperatiu.


L’aprenentatge cooperatiu és l’ús didàctic d’equips reduïts d’alumnes (el nombre oscil·la entre 3 i 5), per aprofitar al màxim la interacció entre ells, amb la finalitat de maximitzar l’aprenentatge de tots.

L’aprenentatge cooperatiu:

  • Afavoreix l’aprenentatge de continguts com actituds, valors i normes i d’altres continguts
  • Permet el desenvolupament de competències bàsiques
  • facilita la participació activa de l’alumne
  • Accentua el seu protagonisme
  •  Facilita la inclusió, la integració i la interacció (relació més intensa de de major qualitat)
A més, la responsabilitat compartida a l’hora d'ensenyar, així com la cooperació i l’ajuda mútua, són, precisament, els dos pressupòsits bàsics de l’aprenentatge cooperatiu. Tot això dona lloc a una petita comunitat d’aprenentatge on els participants comparteixen i intercanvien idees, opinions, pensaments, sentiments i experiències.

Per últim, cal recordar que quan parlem de comunitat d’aprenentatge també parlem dels pares i altres agents educatius que fan part del entorn proper de l’infant, els quals, també, han de participar a la vida escolar de forma co.laborativa i cooperativa. Perquè, s'ha de tenir en compte que totes les persones, que formen part de l’entorn de l’infant, influeixen en el seu procés d’aprenentatge i, a la vegada, en el seu rendiment acadèmic.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada