Cridar danya la salut |
El
primer dia de classe, i sense dir res, el professor ens va posar un video de 3
minuts, aproximadament, i tots, molt subtats, ens vam callar i vam mirar aquest
vídeo. Seguidament, el docent ens va demanar perquè creíem que havia fet servir
aquest suport visual. Doncs per cridar l’atenció dels alumnes sense haver de
dir res, i poder començar la classe en un bon ambient, d’atenció i de relaxació.
Penso
d’aquest mètode, una estratègia original i molt eficaç en el sentit en que
permet al docent captar l’atenció de l’alumnat sense haver de cridar o fer
qualsevol soroll desagradable lo qual harua que s’agobiaria no només el
professor, sinó també els alumnes.
Una
altra manera molt interessant de centrar els alumnes en una aula d’educació
primària, per exemple, seria el conte perquè crec que és un recurs de grans possibilitats.
És evident que començar la calsse amb un conte, un mite, una narració, una
metàfora, una vivència, etc. Resulta ser una forma molt satisfactoria i
enriquidora a la hora de captar l’atenció dels nostres alumnes.
Una
narració és, doncs, un recurs amb grans possibilitats. Per una part ens serveix
per motivar i conduir els alumnes cap al tema que ens interessa, per elevar les
vibracions de tothom, però també serveix, i és el que m’agradaria ressaltar
expressament aquí, per anar recollint, poc a poc, totes les atencions
disperses, tant pròpies d’un aula d’ensenyament obligatori.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada