dilluns, 17 de juny del 2013

COM CAPTAR L'ATENCIÓ DE L'ALUMNAT

Cridar danya la salut
El primer dia de classe, i sense dir res, el professor ens va posar un video de 3 minuts, aproximadament, i tots, molt subtats, ens vam callar i vam mirar aquest vídeo. Seguidament, el docent ens va demanar perquè creíem que havia fet servir aquest suport visual. Doncs per cridar l’atenció dels alumnes sense haver de dir res, i poder començar la classe en un bon ambient, d’atenció i de relaxació.

Penso d’aquest mètode, una estratègia original i molt eficaç en el sentit en que permet al docent captar l’atenció de l’alumnat sense haver de cridar o fer qualsevol soroll desagradable lo qual harua que s’agobiaria no només el professor, sinó també els alumnes.

Una altra manera molt interessant de centrar els alumnes en una aula d’educació primària, per exemple, seria el conte perquè crec que és un recurs de grans possibilitats. És evident que començar la calsse amb un conte, un mite, una narració, una metàfora, una vivència, etc. Resulta ser una forma molt satisfactoria i enriquidora a la hora de captar l’atenció dels nostres alumnes.


Una narració és, doncs, un recurs amb grans possibilitats. Per una part ens serveix per motivar i conduir els alumnes cap al tema que ens interessa, per elevar les vibracions de tothom, però també serveix, i és el que m’agradaria ressaltar expressament aquí, per anar recollint, poc a poc, totes les atencions disperses, tant pròpies d’un aula d’ensenyament obligatori.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada