Com ben dit anteriorment, un grup és cooperatiu quan cada component participa i s'implica a través d'aportacions diverses, diferents i complementàries a la resta dels companys i companyes; per tal d'assolir un objectiu comú.
D'aquesta manera, els components del grup han d'aprendre a resoldre els conflictes interns i a superar les seves dificultats, buscant, per ells mateixos, les estratègies i recursos adequats als diferents contextos.
No obstant això, el docent sempre a d'estar atent a les possibles desorientacions per part de l'alumnat, que potser, mai ha tingut la ocasió de treballar en grup o per qualsevol altre motiu; amb la finalitat d'establir i mantenir la cooperació i la participació de tots els components.
Per consegüent, cal que els diferents membres es vegin integrats en el grup, respectats, valorats i ajudats; gràcies en gran part a la intervenció del docent com a orientador i guia.
Globlament, els objectius de la tutoria individualitzada són:
- Donar l'oportunitat a cada alumne/a per tal que pugui expressar i demanar de manera individualitzada el que necessita, per millorar el seu rendiment escolar i també el seu benestar a l'aula.
- Conèixer més personalment l'alumne/a per tal de poder-li oferir ajut personalitzat.
- Conèixer els components de la classe individualment per tal de treballar grup i els aspectes relacionals implicats, amb la major precisió possible.
Com enfortir la relació amb els nostres estudiants:
- Centrar-se en les qualitats positives del nen i en els seus encerts.
- Reconèixer esforços i avanços. Mirada capacitadora centrada en els elements que afavoreixen el progrés de la persona més que no pas en les causes dels seus problemes.
- Evitar les comparacions.
- Reconeixement, per part del tutor, de cada alumne sense exclusió.
- Establir límits clars i ferms sense deixar de costat l’afecte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada