dilluns, 17 de juny del 2013

INTERVENCIÓ DEL TUTOR AMB L'ALUMNAT


Com ben dit anteriorment, un grup és cooperatiu quan cada component participa i s'implica a través d'aportacions diverses, diferents i complementàries a la resta dels companys i companyes; per tal d'assolir un objectiu comú.

D'aquesta manera, els components del grup han d'aprendre a resoldre els conflictes interns i a superar les seves dificultats, buscant, per ells mateixos, les estratègies i recursos adequats als diferents contextos. 
No obstant això, el docent sempre a d'estar atent a les possibles desorientacions per part de l'alumnat, que potser, mai ha tingut la ocasió de treballar en grup o per qualsevol altre motiu; amb la finalitat d'establir i mantenir la cooperació i la participació de tots els components. 

Per consegüent, cal que els diferents membres es vegin integrats en el grup, respectats, valorats i ajudats; gràcies en gran part a la intervenció del docent com a orientador i guia. 

Globlament, els objectius de la tutoria individualitzada són:
  • Donar l'oportunitat a cada alumne/a per tal que pugui expressar i demanar de manera individualitzada el que necessita, per millorar el seu rendiment escolar i també el seu benestar a l'aula.
  • Conèixer més personalment l'alumne/a per tal de poder-li oferir ajut personalitzat.
  • Conèixer els components de la classe individualment per tal de treballar grup i els aspectes relacionals implicats, amb la major precisió possible.
Com enfortir la relació amb els nostres estudiants:
  • Centrar-se en les qualitats positives del nen i en els seus encerts.
  • Reconèixer esforços i avanços. Mirada capacitadora centrada en els elements que afavoreixen el progrés de la persona més que no pas en les causes dels seus problemes.
  • Evitar les comparacions.
  • Reconeixement, per part del tutor, de cada alumne sense exclusió.
  • Establir límits clars i ferms sense deixar de costat l’afecte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada